woensdag 23 februari 2011

deze week in de Vitatas: Chinese Kool!


Gelukkig kreeg ik van mijn Tante Hilde het volgende recept:




Wittekoolsalade met ansjovisdressing                 


Bereidingstijd:  20 min. liefst een paar uur laten intrekken
Vers
·      250 gr witte kool of Chinese kool (in zo dun mogelijke reepje gesneden)
·      2 el platte peterselie (fijngesneden)
·      160 gr parmezaanse kaas (geschaafd in dunne flinters)


Uit de voorraad
·      1 teen knoflook (fijngesneden)
·      3 ansjovisfilets in olijfolie (zeer fijngesneden)
·      1 el witte wijnazijn
·      2 el mayonnaise
·      1 ei (hardgekookt en fijngesneden)
·      evt. walnoten (kleingehakt)
·      2 laurierblaadjes

Werkwijze
Meng de mayonaise, knoflook, ansjovis, peterselie en azijn.
Meng de dressing door de kool met het ei en peper en zout.
Laat een paar uur intrekken
Bestrooi de salade met de parmezaanse kaas en serveer.

Ik heb al even geproefd: HEERLIJK!!

2 opmerkingen:

...C o w R o a d... zei

Ik heb het meteen gecopieerd voor het geval dat wij volgende week ook zo'n kool in de doos krijgen. Ik weet niet of die ansjovis hier zal aan slaan. Alleen bij mij denk ik... ;-)

Pikestreet zei

Het is niet heel overheersend, meer zoutig dan vissig!